Nytt om avisering och nytt bankgironummer

Föreningens ekonomiska förvaltare, Ekonomisk förvaltning i Uppsala, lanserar under hösten 2018 en ny plattform med efterfrågade funktioner, flera förbättringar och förenklingar för både oss i styrelsen och er medlemmar

Nytt bankgironummer

Vi vill uppmärksamma er på att bostadsrättsföreningen från och med avin för januari 2019 har ett nytt bankgironummer och det är därför viktigt att du betalar in avgiften/hyran på det bankgironummer som finns angivet på avin.

Alternativa aviserings- och betalningssätt

Avin för januaris avgift/hyra kommer att vara en pappersavi som betalas manuellt (utan aviavgift). Därefter finns nedan angivna valmöjligheter för avimottagare:

  • Få dina avier via epost (rekommenderat)
  • Få dina avier som e-faktura till din internetbank
  • Få dina avier som pappersfaktura (Väljer du detta alternativ utgår en aviseringsavgift på 20 kr inkl. moms som du själv står för)
  • Man kan också få sina avier dragna via autogiro, oberoende av ovanstående leveranssätt.

Vid uteblivet val kommer en pappersfaktura att fortsätta skickas med aviavgift samt kod (för val av aviseringsmetod och information) till varje medlem/hyresgäst.

Uppgift om hur aviseringssätt ändras kommer att finnas på avin som skickas ut i mitten av december.

För frågor gällande din avi/betalning kan du kontakta Ekonomisk Förvaltning i Uppsala på följande sätt:

Vänliga hälsningar

Styrelsen